Startsida - Nyheter

Sexistisk reklam för hockeymatch drogs tillbaka

Det blev kraftiga reaktioner när sponsorerna till Champions Hockey League, Cramo, via twitter lade ut en reklambild på en kvinna endast iklädd en Frölundatröja inför torsdagens möte mellan Frölunda Indians och Genève-Servette. Texten under bilden var att ”Annika” önskade laget lycka till. Frölunda hockey kritiserade snabbt bilden för dess sexistiska innehåll skriver GT:

– Det stämmer inte med våra värderingar. Det är inte den här typen av marknadsföring vi vill förknippas med, säger Frölundas ordförande Mats Grauers till tidningen.

Cramo sponsrar Champions Hockey League och inte Frölunda. När GT talade med Cramos presskontakt Anders Collman sade han att han kunde förstå kritiken då tjejerna i reklamen endast endast var där i syfte att vara snygga och att företaget skulle ta bort bilderna. Enligt GT togs bilderna också bort efteråt.

Prenumerera gratis på vårt
NYHETSBREV
Prenumerera gratis på vårt
NYHETSBREV