Startsida - Nyheter

#almedalen15: Rosa guiden och Feministiskt perspektiv på plats!

Nu är Feministiskt perspektiv och Rosa Guiden på plats i Almedalen. Tidningen har bevakat evenemanget sedan utgivningen startade, men som utställare är det första gången.

– Det är samarbetet med vårt digitala branschregister Rosa guiden som möjliggör att vi kan vara här, säger Feministiskt perspektivs chefredaktör Anna-Klara Bratt som är på plats hela veckan.

Reportrar, annonsavdelning, medarbetare och delar av styrelsen finns på plats.

Montern ligger mitt i smeten på Cramérgatan, mitt emot högskolan där många seminarier äger rum.


Årlig pappersutgåva

Till Almedalen har även tidningens första pappersutgåva tryckts upp - även det i samarbete med Rosa guiden. Halva tidningen är redaktionellt material från Feministiskt perspektiv, andra halva handlar om Rosa guidens olika aktörer. Bland annat ett stort reportage om de normkritiska barnboksförlagen Olika och Vombat, men också Gränslösa resor som ordnar särskilda resor för kvinnor.

– Vår ambition är att komma ut med en pappersutgåva om året. Vi märker att att de som inte hänger på nätet inte alltid vet att vi finns. Och så var det lite kul också – vi kommer ju trots allt från papperstidningsvärlden som verkligen behöver friskas upp av nya titlar!

Gäster i montern

Både Feministiskt perspektiv och Rosa guiden har gäster i montern under veckan. Feministiskt perspektivs samtliga EU-krönikörer Soraya Post, Malin Björk, Linnéa Engström och Jytte Guteland kommer och berättar om sitt arbete i Europaparlamentet.

Bland Rosa guidens annonsörer märks Gudrun Schyman och Maktakademin, Frida Färlin och Maria Starck från kommunikationsbyrån Madder och Kerstin Alnebratt från Nationella sekretariatet för genusforskning.

Prenumerera gratis på vårt
NYHETSBREV
Prenumerera gratis på vårt
NYHETSBREV