MÅNDAG 5 JULI, Almedalen och online
En viktig del i företags hållbarhetsarbete är att vara ärlig och transparent i sin kommunikation. Men så är inte fallet många gånger. En ny granskning av över 300 miljöpåståenden i reklam visar att nära hälften saknade grund.
Samtidigt vill allt fler konsumenter göra hållbara val. Här finns det en stor risk att du – omedvetet – påverkar människor och miljö negativt.
Hur ska vi veta vilka företag som vill arbeta hållbart och vad som är greenwashing?
Det vill Fair Action och Ung Media Sverige reda ut i det här panelsamtalet. Under samtalet kommer bland annat unga att ställa frågor till svenska modemärken och experter inom hållbarhetskommunikation.
I panelen:
– Modemärket Velour by Nostalgi
– Kommunikationsbyrån Futerra
– Skomärket Kavat
Moderator: Agnes Hansius, Förbundsordförande på Ung Media Sverige
Ingen föranmälan krävs! Samtalet kommer att ske i Zoom och din kamera och mikrofon är avstängda eftersom eventet spelas in. Du får gärna ställa frågor i chatten!
MÅNDAG 5 JULI 2021 KL. 10:00
Panelsamtal under Almedalen:
Onlineevenemang av Fair Action och Ung Media Sverige
Online: Lyssna på panelsamtalet här.
Panelsamtalet sker under Almedalsveckan och anordnas inom projektet ”Vi handlar, vem betalar?” som drivs av Fair Action och Ung Media Sverige med finansiering av Allmänna Arvsfonden.
Panelsamtalet i Almedalsveckans program:
Foto: David Lundmark/Dagens Arbete